Conceptontwikkeling

Creativiteit en onderzoek inzetten voor nieuwe concepten zijn essentieel gezien de huidige maatschappelijke opgaven. Met een intensieve, interdisciplinaire samenwerking, zowel binnen AM als met onze partners en klanten, vinden we antwoorden op complexe opgaven.

Woningen die haalbaar en betaalbaar zijn

De woningmarkt beweegt zich zeer dynamisch . Wie zich in de woningmarkt verdiept, ziet dat er tussen vraag en aanbod nog een fikse discrepantie bestaat. Dè uitdaging voor de komende jaren zijn woningen die inspelen op de vergrijzing en woningen die haalbaar en betaalbaar zijn.

Wij hebben die ontwikkeling al heel vroeg onderkend en zijn al enkele jaren geleden gestart met het pro-actief ontwikkelen van diverse woonconcepten. We kijken daarbij niet alleen naar de woning zelf, maar naar bijbehorende voorzieningen die het wonen aantrekkelijk maken.

Co-living concepten

De groep 25 tot 34-jarigen is de grootste groeier in onze steden. Een van dé uitdagingen op de woningmarkt zijn dan ook woningen die bereikbaar zijn voor jongeren. Dat kan met slimme vormen van co-living. AM ontwikkelde hiervoor de concepten Friends en Urban Millenials.

Senioren en zorg

De toenemende vergrijzing en de vraag naar zorg zijn belangrijke ontwikkelingen die impact hebben op de woningmarkt. AM ontwikkelt speciaal voor senioren en de zorg. Als een van de weinige gebiedsontwikkelaars hebben we hiervoor een toegewijd team van specialisten in huis. Zo ontwikkelden we de concepten Stadsveteranen en Let’s Live.

Kantorenconcept

Met ons kantorenconcept Reinventing the office ontwikkelen- en ontwerpen we de gedroomde werkomgeving. Hierbij staan inspiratie, beweging, ontmoeting en verbinding centraal. Met de gebruikers als uitgangspunt maken wij gedurfde keuzes op het gebied van vormgeving, techniek en gezondheid en zorgen we ervoor iedereen kan thuiskomen op kantoor.